Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Eerst decennia zijn bek houden en als hij dan finaal aan de deur staat de "moed" vinden om even na te trappen omdat je zelf je werk niet hebt gedaan. Hoe noemen ze zo iemand ook alweer? Juist ja, een laffe hond.
|
Inderdaad een laffe hond.
Ik begrijp uit de hele commotie dat zo'n ambtenaar niet aan de minister moet rapporteren, maar aan het parlement.
Waarom rapporteerde ie dan wel aan de minister?
Weyts wilde het onderwijsniveau omhoogkrikken.
Tja dan moet je wel nagaan of de inspectie, die ter plaatse gaan meten of het onderwijs in de scholen goed is, de juiste doelstellingen meten (lees de lat hoog genoeg leggen). Als de minister vindt dat de lat van de inspectie veel te laag ligt, is het z'n verdomde plicht om de betreffende ambtenaar daar op te wijzen.
Eigenlijk een contradictie hé!
De minister is verantwoordelijk voor de onderwijskwaliteit, maar mag er niets aan doen. Ik vind dat heel straf.
Er is het Pisa rapport, daarin zien we dat we in Vlaanderen achteruit boeren in onderwijskwaliteit. Een goede beleidsman (minister) gaat dan dingen vergelijken, als ie dan vaststelt dat we volgens de onderwijsinspectie goed scoren, dan gaan er belletjes rinkelen, dan gaat zo'n minister zich vragen stellen over de kwaliteit van onze inspectie.
Al diezelfde minister vaststelt dat de lat te laag ligt, moet die minister de verantwoordelijke daar op wijzen.
Volgens mijn bescheiden mening is dit net wat weyts deed.