Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Totale onzin. Ik werk ALLE weekdagen met een kleine waterzuivering (tussen de 300 en 600 m³ per dag). En naar gelang wat de fabriek loost, is de geur gaande van "tof", tot wohaa.
En ik prijs me gelukkig dat we geen drollen moeten verwerken.
Je wil geen "stank" in je te verbranden gas. De stevigste stinkers zijn zwavelverbindingen. Zelfs verbrand en stankloos zijn die enorm irritant voor de installatie.
Gewoon minder mensen hebben is veel gemakkelijker, goedkoper en vooral milieuvriendelijker.
Bouw het voor die 10 en onderhoud het zelf.
Ik ben 3 uur per werkdag bezig met die 500m³ waterzuivering, en da's zonder de biogasproductie, raffinage/conditionering en opslag/doorpompen.
En kennis, en vaardigheden, en tijd
|
Het punt is dat je die gassen niet meer in de atmosfeer laat lekken, maar opvangt om er bio gas van te maken.
Tegen de anaerobische filter dan doorgestuurd wordt voor een aerobische, stinkt het al veel minder. Na de aerobische filtering, lozen ze het in de zee.
Dus door bio gas te produceren, heb je als gevolg minder stank.
De vlam stinkt toch niet? Het is niet de bedoeling het gas te laten ontsnappen zonder het te gebruiken. Maar als je een gaslek zou hebben, zal je het wel meteen merken ja