Los bericht bekijken
Oud 3 april 2024, 17:48   #50450
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.040
Standaard

Twee april en het is officieel dat er wijzigingen zijn aan de Russische Marine-top.
De Zwarte Zee Vloot krijgt (alweer) een nieuwe commandant.Vice-admiraal Sergei Pinchuk
is bij presidentieel decreet aangesteld als bevelhebber van de ZZ Vloot...Zijn voorganger
Viktor Sokolov is overgeplaatst naar het bezemhok .Dat is al de 4de commandant ZZ-die we
zien gedurende die 2 speciale jaren waarin we leven...

Maar nog hogerop vernemen we dat de opperbevelhebber van de ganse Russische Vloot ook verandert.
Admiraal Alexander Moiseyev mag nu de hoogste witte pet dragen...Hij was al sinds halfweg maart
acterend commandant omdat zijn voorganger ,admiraal Viktor Emenov vrij plots van die positie verwijderd werd...

Russisch Minister van Defensie Shoigu wreef het de nieuwe commandanten in een officiele inaugurele
videoboodschap vanwege het Ministerie van defensie eens goed in...


"Enerszijds feliciteer ik U,anderszijds hoop ik dat U begrijpt welke enorme verantwoordelijkheid er op
uw schouders ligt,en ik hoop dat jullie zullen omgaan met de taken die aan U zullen gesteld worden."


Dat hebben wij hier niet in Belgie,hoewel recent de Belgische militaire top gewijzigd werd.Onze Ministerin
van de Militie die het verse opper-goudgalon even fijntjes wijst op hun verantwoordelijkheden,via een videoboodschap
ook op TV te zien....



Ik kan het niet laten op te merken, maar zowel de huidige- als de vorige opperbevelhebbers komen van de onderzeebootdienst.
In samenwerking met de Oekrainse partners is juist deze afdeling de laatste twee jaar aanzienlijk uitgebreid...
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 3 april 2024 om 17:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden