Los bericht bekijken
Oud 5 april 2024, 09:00   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn oom voorspeld al dat de (r)overheid privé-pensioensparen, wat mogelijk een belastings-verminderingkje kon betekenen uiteindelijk volledig gaat opvreten, zoals met de pensioenkassen van allerhande instellingen (Belgacom/Proximus, iemand?) al gebeurde-.

Op het einde van de rit gaat iedere Belg die netto opbracht voor de staatskas hetzelfde pensioen krijgen. Zo min mogelijk.
Mijn verzekeraar rekent dat uit voor mij. Ik stort elk jaar zoveel mogelijk in die 2e peiler zodat ik toch onder het plafond blijf om geen bijdrage te moeten betalen. In Vlaanderen zijn er blijkbaar nog steeds 2000 mensen die boven dat plafond uitkomen en dus een bijdrage moeten leveren. Noteer dat werknemers helemaal niets moeten betalen en dat het de werkgever is...

Het is uiteraard diefstal, maar het is wel zo dat het alleen CEO's zijn en achterlijke zelfstandigen die zo een bijdrage moeten betalen. Je mag er trouwens gif op innemen dat de totale opbrengst van die belasting jaar na jaar zal dalen tot het uiteindelijk 0 is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 april 2024 om 09:02.
fox is offline   Met citaat antwoorden