Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Als N-VA zou ik daar zeer tevreden mee zijn. Tenslotte komt de EU hamer neer op de volgende regering, iedere partij in die regering gaat electorale petsen krijgen van de kiezer zoals nooit eerder vertoond.
Het is trouwens niet alsof de Belgicistische partijen- buiten N-VA en VB alle Belgische partijen, ook maar enige interesse hebben in confederale toestanden. Dus N-VA kan alleen in vivaldi II geraken door opnieuw de broek te laten zakken. Ze zakken dan hoogst waarschijnlijk naar beneden de 15%.
Langs de andere kant is het dan afgelopen met BDW, ze zullen dus hun opties moeten afwegen.
Ik heb al popcorn besteld.
Oh, over een Vlaamse regering, als er een meerderheid is VB - N-VA, dan krijgen we een Vlaamse vivaldi regering om het VB buiten te houden, ook dat zal de N-VA stemmen kosten.
Ik ga snel nog meer popcorn bestellen.

|
Dan zal BDW een grote bocht moeten pakken.
Op tv zei hij dat als we federaal weer uitgesloten worden moeten de andere partijen maar een Vlaamse regering vormen zonder ons, desnoods pakken ze er de PVDA maar bij.
Ik kan het tegenover mijn kiezers niet verantwoorden dat ik een Vlaamse regering vorm met partijen die ons uitsluiten.