Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Dat kan als jij je medeburgers toelaat om van elke misdadiger groot of klein de afkomst te kennen.
|
Oke, maar wees nu eens eerlijk.
Hoe moet dat in zijn werk gaan?
Want 'afkomst', dat is nogal wat eh?
Ik vroeg het u al eerder maar toen maakte je je er vanaf door in te pikken op mijn vermelding van de Turkse grootvader.
Maar hoe moet de pers dat volgens jou in de praktijk uitvoeren?
Hoe gaan die van elke mogelijke crimineel de afkomst achterhalen?
En tot waar gaat 'afkomst'? Nogmaals (zonder Turk dit keer); je overgrootvader; die bepaalt mee je afkomst eh?
Dus moet de pers van elke crimineel de stamboom gaan uitpluizen om te kijken of er 'vreemd' bloed in zit?
Da's weer een leuke om in de groep te gooien maar geen mens die me al heeft kunnen vertellen hoe dat in de praktijk moet gaan gebeuren.
Citaat:
Turkse Belgen hebben hier niks mee te maken, zij zijn niet verantwoordelijk voor het soort aanslagen waarbij mensen een mes tussen de ribben krijgen of onthoofd worden. Door hen er toch bij te betrekken misbruik je hen om mist te spuien over wie dat soort misdaden wél vooral pleegt.
|
Jaja, blijf maar doorhameren op mijn voorbeeld van de Turkse grootvader. Dan moet je in ieder geval niet antwoorden op de grond van de zaak nl. hoe moet de pers (en waarom) de 'afkomst' van een crimineel gaan achterhalen?
Mij overigens een raadsel waarom Turken plots niks te maken hebben met criminaliteit. En al even zeer een raadsel waar jij de wetenschap vandaan haalt dat "Turkse Belgen hier niets mee te maken hebben".
Zijn dat ineens zo'n lieverdjes dan? Heb jij cijfers die hen vrijpleiten misschien?