Los bericht bekijken
Oud 10 april 2024, 10:29   #460
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je vergist je denk ik. Zelfs met onze onvolmaakte wetgeving op euthanasie staan wij mijlenver voor op Frankrijk, waar men nog heel verkrampt kijkt naar het recht op euthanasie. Actieve euthanasie is wettelijk zelfs verboden, men omzeilt het met de verdoving op te drijven (wat neerkomt op passieve eutanasie...).

Dat is dus nog een heel erg 'tsjeefse' praktijk.

Discussie over paliatieve zorg is hier bij ons in België door de kaloten ook lang gebruikt als parlementair argument om echte euthanasie te kunnen vermijden. Toch is finaal euthanasie toegelaten. (met de gekende beperkingen, waar het weeral de kaloten zijn die een verbetering van de wet proberen te blokkeren)

Palliatieve zorg is heel belangrijk, we mogen echt fier zijn in België met wat we op dat vlak al hebben. Alleen mag men het niet gaan voorstellen alsof het de oplossing is voor alle problemen die er zijn met ouderen, en hoe die zelf aankijken naar hun toestand.

Ik ben het 100% eens met wat dalibor hier eerder over schreef.
Ik heb dat al met mijn eigen ogen gezien. Waar ze de morfine blijven opdrijven. Ik heb dat tot heden nog niet kunnen plaatsen, omdat ik van mening was dat het nog niet "gedaan" was. Maar ik was niet zo nauw betrokken in die zaak, alleen zag ik deze persoon nog levend binnen gaan, normaal communiceren en wat later aan de bakster met morfine.