Discussie: Wereldnieuws!
Los bericht bekijken
Oud 10 april 2024, 11:56   #35
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Oke, maar wees nu eens eerlijk.
Hoe moet dat in zijn werk gaan?

Want 'afkomst', dat is nogal wat eh?

Ik vroeg het u al eerder maar toen maakte je je er vanaf door in te pikken op mijn vermelding van de Turkse grootvader.

Maar hoe moet de pers dat volgens jou in de praktijk uitvoeren?
Hoe gaan die van elke mogelijke crimineel de afkomst achterhalen?
En tot waar gaat 'afkomst'? Nogmaals (zonder Turk dit keer); je overgrootvader; die bepaalt mee je afkomst eh?
Dus moet de pers van elke crimineel de stamboom gaan uitpluizen om te kijken of er 'vreemd' bloed in zit?
Da's weer een leuke om in de groep te gooien maar geen mens die me al heeft kunnen vertellen hoe dat in de praktijk moet gaan gebeuren.
Maak het niet te moeilijk. Tegenwoordig kan men al eens van weer zo'n messentrekker lezen dat hij afkomst is uit Afghanistan, Syrië, Irak. Dat is heel eenvoudig te achterhalen, en dat men het nu af en toe toch vermeldt bewijst dat.

Citaat:
Jaja, blijf maar doorhameren op mijn voorbeeld van de Turkse grootvader.
Als je dat niet wilt, kan je er best niet best zelf over voortdoen hé.

Citaat:
ij overigens een raadsel waarom Turken plots niks te maken hebben met criminaliteit. En al even zeer een raadsel waar jij de wetenschap vandaan haalt dat "Turkse Belgen hier niets mee te maken hebben".
Zijn dat ineens zo'n lieverdjes dan? Heb jij cijfers die hen vrijpleiten misschien?
Maar de crapuleuze aanvallen op oude menskes, of de messen tussen de ribben, of onthoofdingen, zijn nu eenmaal niet de specialiteit van onze Turkse medeburgers. Vermits je dat type misdaden wéér probeert te amalgameren met "criminaliteit" in het algemeen, om er toch maar weer Turken te kunnen doen ondervallen , toont aan dat je de specifieke daders van die specifieke misdaden uit de wind wilt zetten.