Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad
Beroemdste Duitse kinderboekenauteur gecanceld
Krabat was een van m'n meest geliefde en herlezen kinderboeken. Ik had geen idee van wie het was of voor wat het stond.
Misschien heeft het boek me er wel onbewust toe aangezet eerst het ouderlijke wereldbeeld en vervolgens de staatsdoctrine in vraag te stellen, met uit het giftige web te werken en zelf op zoek te gaan naar de werkelijkheid. Schandalig hoe een school zo'n groot schrijver cancelt omdat hij opgroeide in de wereld waarin hij opgroeide. Waar is de tijd dat 'links' stond voor verdraagzaamheid, geen vooroordelen hebben, kritisch denken, ... . Bah.
|
De beste man is alleen gecancelled als je daarin meegaat hé. Dus ik zou zeggen, geniet van de herinnering toen je zijn boek voor de eerste keer las!
Dat gezegd zijnde is het historisch vastgelegd, kijk maar naar Stalin en Hitler, dat elk “nieuw” collectivistisch systeem, zowel communisme als fascisme een uitwissing van de geschiedenis nodig hebben om zichzelf te vestigen.
Woke-isme is onderwerping. Niets meer of minder. Het authoriteitsargument.
Echter, gezien er gewoon veeeel te veel mensen dit maar al te goed begrijpen, en er terecht, zie jk rowling, tegen rebelleren, is woke voorbij.