Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
a) ... ik ben voor vrede...
...
b) Bent U voor of tegen deze voorstellen, bent U voor of tegen vrede?
...
|
a) Wat vindt u dan zélf van uw niet bepaald zelden uitgesproken vurige hoop op 'kaboem' op plaatsen naar uw goeddunken en de

dansende mannetjes

waar daadwerkelijke KABOEM door u op onthaald werd (tenminste toch als UW 'vijanden van de vijand' ervan konden profiteren)?
Ik maak mij geen illusies (meer): de pakweg 3 miljoen jaar geschiedenis van "Homo Sapiens Sapiens" leren mij dat het 'besturingssysteem' en de 'programmatuur' onze soort primaat steeds weer in de richting van gewelddadig conflict zullen stuwen.
De meesten onder ons zijn domweg véél te content met/fier op 'de innerlijke chimpansee' en véél te bang van/beschaamd om 'de innerlijke bonobo'.
Bij wijze van 'flower power' leggen we bij voorkeur bloemenkransen aan oorlogsmonumenten terwijl we "Woodstock" zo véél mogelijk weg proberen te moffelen.
b) Mijn persoonlijke waardering van uw 'voorstellen' staat volledig los van mijn persoonlijke waardering van 'vrede' = 'de absolute afwezigheid van 'speciale militaire operaties' én de voorbereidingen ertoe'.
Me dunkt dat geen één van de rechtstreeks betrokken partijen in de twee conflicten - enkel dié? - waar u een eind aan blijkt te willen maken, in zal willen gaan op de voorwaarden die UW 'oplossing' aan hen oplegt.
Daarnaast blijken ze met z'n allen elkaar 'onaanvaardbare' voorwaarden om zelfs maar tot een staakt-het-vuren te komen op te leggen, en géén van allen blijken ze bereid elkaars voorwaarden zelfs maar enigszins ernstig te nemen.
Zie ons daar staan te verwaaien met onze witte vlagjes