Los bericht bekijken
Oud 14 april 2024, 13:54   #174
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gezever. 'als hij geen antwoord heeft' staat in realiteit gewoon voor : op hypothetische vragen over een bij elkaar gefabuleerde stelling die IRL niet bestaat antwoord ik niet. Dat is even zinvol als staan pissen op je eigen schoenen.
Het zijn geen hypotetische vragen, want de begroting van Brussel en Wallonië kleurt dieprood.

Het is blijkbaar een gewoonte om de werkelijkheid te ontkennen bij de VLD.
En wat dat pissen betreft, niet echt het slimste beeld om te gebruiken voor een partij die geplaagd werd door pipigate...

Citaat:
Jaren geleden, bij de zesde staatshervorming dus, hebben we hier pagina's vol geschreven over de mechanismes in de financieringswet en hoe die zou evolueren in de tijd. Wel, dat zien we nu.
Exact, en exact zoals voorspeld heeft dit de Franstaligen niet tot zuinigheid aangezet, maar zijn ze blijven potverteren, en wordt de geldnood altijd maar acuter.
Jij doet precies alsof het omgekeerd is.

Citaat:
En het is echt niet omdat iemand van extreem-rechts zin heeft om een discussie te voeren over een vraag die in realiteit NIET op tafel ligt dat ik enige behoefte voel om daarop te reageren.
De reden dat je er niet wenst op in te gaan, is omdat het bewijst dat het verhaaltje van de N-VA die maanden in kastelen wil opgesloten zitten, ten opzichte van de VLD die niets ziet om over te onderhandelen een leugen is, en met de werkelijkheid van de Franstalige financiën geconfronteerd, wordt die leugen ontmaskerd.

Citaat:
Ik ga echt niet reageren op elk geblaf van een hondje met een hoedje op en dat hier toevallig langskomt.
Dus als belangrijke analisten die problemen regelmatig hebben aangekaart, dan zijn dat hondjes met een hoed op?
Wat een pretentie voor een nitwit uit Ronse.

Citaat:
Franstalig België kent de modaliteiten van de financieringswet even goed als nederlandstalig België. Ik kan enkel vaststellen dat er politiek géén vraag voorligt over aanpassing van de financieringswet. Die blijft dus wat hij is.
Ah, dan bestaan die tekorten plots niet meer?
En die analisten die geen manier zien om dat met besparingen weg te krijgen, zij dwalen?
Je huichelt.
Ik zal u een voorbeeldje geven van uw dierbare Carl Devos, dezelfde waarmee u de draad opende, en waarvoor u dus een diepe bewondering koestert.
Hoe je hem nu plots een hond met een hoedje noemt is maar de vraag.
Die schreef op 27/01/2023:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carl Devos in De Standaard
De budgettaire situatie wordt voor Franstalig België nog lastiger omdat een in de financieringswet voorzien responsabiliseringsmechanisme ertoe leidt dat Wallonië en Brussel in de komende jaren middelen zullen verliezen. Samen met te hoge uitgaven leidt dat tot een onhoudbare situatie.

De onhoudbare situatie opent de vraag of in 2024 over een nieuwe staatshervorming gezwegen kan worden

Dat opent de vraag of in 2024 over een nieuwe staatshervorming gezwegen kan worden. De PS wil officieel niet weten van een gesprek met N-VA, maar ondertussen bereiden de Brusselse Franstalige partijen in stilte wel de volgende stap in de staatshervorming voor. Brusselse Minister-President (PS) Rudi Vervoort laat alvast een opening voor gesprekken met N-VA. In ‘De Tijd' pleiten Wouter Beke, Koen Geens en Servais Verherstraeten voor een staatshervorming. Want de federale overheid komt in toenemende mate in de problemen. Niet alleen N-VA is dus vragende partij.
Zeg mij nu eens wat er in die tussentijd zo veranderd is.
Is de budgettaire situatie nu plots beter in Wallonië of Brussel?
Integendeel ze is nog slechter geworden...

https://www.hln.be/binnenland/analys...taat~af9c2613/

Citaat:
Wat is dan nog het nut van te zeveren over een forumvraag die enkel bestaat in de geest van de vraagsteller maar bij de betrokken partijen totaal vreemd is ?
De vraag bevalt je niet omdat ze het gehuichel van uw prutspartijtje blootlegt.
Dat is de waarheid.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 14 april 2024 om 14:02.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden