Los bericht bekijken
Oud 15 april 2024, 04:56   #581
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zowel de Oekrainse Opperbevelhebber ,Kolonel-Generaal Syrskye als Presidnet Zelensky gebruiken ondertussen niet meer de terminologie "Gecompliceerd" maar de term "verslechtering" als ze het over de situatie van het Donbas front,en dan speciaal Chasiv Yar hebben.......

De generaal was eventjes "ten burele" leek het wel in fotos in de pers verleden week,maar is alweer op den buiten,ter plaatse gaan zien....

Op een Duits YT-kanaal zag ik een,in mijn ogen dan,duidelijke uitleg van de Russische vleesmolentaktiek.....

Door (eigen schuld overigens) situaties zijn de Oekrainse linies te dun bemand ondertussen en ze hebben niet meer de voorraden om een muur van granaten op te trekken.Dat wil zeggen dat die bekende "pantseraanvallen" (oud ijzer volgepropt binnen en buiten met stormvlees) reeds ver in de grijze zone kunnen oprukken alvorens ze vernield worden.....door FPV-drones en nog zuinig toegepaste artillerie...

Er is geen alternatief voor de Russen,het is een open landschap tussen de dorpjes en gehuchten (niet als in Vlaanderen met alles volgebouwd met kandidaat ruines...)...ze moeten er door...

Maar in de dorpjes bij Chasiv Yar is het al meerdere malen gebeurd dat (een deel van-) zo een kolonne doorheen de UKR eerste linie spurt,en de overlevende Russen zich dan nestelen in een woonblok of industriezone.....en die krijg je daar NIET meer uit.De weinige Oekrainse soldaten tussen die indringers en de Russische linies beginnen zich onzeker te voelen en maken dat ze wegkomen et voila.....de linie is open...en hoe dan ook zullen er nog Russische troepen volgen.

Laatst gewijzigd door kelt : 15 april 2024 om 05:00.
kelt is offline   Met citaat antwoorden