Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Dan kan ik dat als klant ofwel aanvaarden, ofwel ga ik aan de kassa daarnaast aanschuiven. Ik heb zelfs de keuze om ergens anders naartoe te gaan.
Maar de vraagstelling in de stemtest ging specifiek over loketfuncties, overheidsloketten dus. Wie naar de dienst bevolking in zijn gemeente stapt, kan niet kiezen om aan een andere kassa aan te schuiven.
In de privé is het duidelijk : de patroon beslist, en legt de keuze vast in het arbeidsreglement. Dat is al afgetoetst tot op het hoogste europese rechtscollege.
In loketfunctie (= overheidsdienst) vind ik dat er een totaalverbod moet zijn op dragen van hoofddoeken, crucifixen, keppeltjes, pastavergieten enz.
God bestaat niet. Val de mensen die naar een loket gaan voor dienstverlening dan ook niet lastig met die religieuze last. In loketfunctie hoort neutraliteit de norm te zijn. Frankrijk toont hier de juiste weg.
|
Als de overheid godsdienstvrijheid respecteert, dan is het toch absurd godsdienst aan haar loketten te verbieden?
Het is toch niet omdat iemand een hoofddoek, kruisje of keppeltje draagt, dat die u lastig valt met geloof?
Als we iedere ergenis van ieder mens moeten verbieden, wat gaat er nog overschieten? Juist.
Repent dus Panda.