Discussie: Doe de stem test
Los bericht bekijken
Oud 18 april 2024, 14:03   #291
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar ik ben serieus? Maar dan enkel sharia voor mensen die de islam aanhangen he, geen sharia voor westerlingen of Joden.
Segregatie houdt dan in dat seculieren seculier kunnen leven, moslims islamitisch, christenen christelijk en Joden Joods.
Ik zie niet in waarom we daar tegen kunnen zijn?
Volgens mij bestond er in Canada de mogelijkheid voor Joden en "natives" om voor bepaalde persoonsgebonden materies (erfenissen, huwelijken, scheidingen enz...) hun eigen "rechtbanken" in te richten volgens eigen tradities.

Toen wilden de islamieten hetzelfde voor hen, en de Canadese authoriteiten begonnen eraan te werken, maar het werd een zware mislukking omdat die moslims er niet in slaagden om akkoord te geraken over gemeenschappelijke regels.
Het gevolg was dat , omwille van discriminatieregels, die speciale regelgeving voor iedereen afgeschaft werd.

Ik zou terug moeten gaan zoeken of ik een link hierover vind, maar je kan dat misschien zelf ook doen. Was al verscheidene jaren geleden dat ik dat gelezen heb en ik wil er nu opnieuw geen tijd aan verspillen.