Los bericht bekijken
Oud 19 april 2024, 08:26   #5
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw vrees is al aan't waar worden.
De kleine "huisbaasjes" met 2-3 huurwoningen/appartementen worden nu al doodgeknepen door de bescherming van de huurders.

De grotere syndics, met vastgoed-moghuls, of de minder scrupuleuze figuren in de vorm van huisjesmelkers, die kunnen het nog aan. De "grote" jongens, omdat ze de wet mee hebben (en politici, lokaal of breder in de beheerraden), de huisjesmelkers, omdat ze "harde -niet legale" maatregelen nemen.
Dit gaat volgens mij meer over het feit dat huurders te veel rechten hebben en dat je ze er niet zomaar uit kunt zetten. Ik bedoel eerder dat de staat mensen met meer dan 1 verblijf kapotbelast tot ze van ellende dat huis verkopen. Of dat ze je zodanig pluimen met erfbelasting bij het doorgeven aan je kinderen, dat je eigenlijk niet meer van een eigendom kan spreken.

In het algemeen komt het erop neer dat vermogende mensen hun geld ergens in moeten kunnen parkeren. Op een bank laten staan is dom, dat weten we allemaal. Vastgoed kopen in België lijkt me ook hoogst discutabel. Verder zie ik nog edelmetalen en crypto.

Maar we moeten iets vinden om onze welvaart te beschermen tegen de Roverheid.