Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
1. Het gebrek aan democratie is inderdaad een reden om Cuba te ontvluchten. Maar veel Zuid-Amerikanen kiezen eerder voor voedsel en ziekenzorg dan voor parlementaire democratie, wat begrijpelijk is... En daarom zijn er veel meer vluchtelingen richting Cuba dan dat er uit Cuba weg willen.
Ten tweede, Castro heeft een tijdje geleden ook eens een periode afgekondigd, waarop iedereen die dat wou, vrij kon vertrekken uit Cuba, raar genoeg moesten de VS plots weinig met die vluchtelingen te maken hebben. Ze sloten ineens zelf hun grenzen voor vluchtelingen en stuurden ze allemaal terug naar Cuba. Zo zie je maar.
2. Zoek maar eens op google: hier bijvoorbeeld: http://www.daanspeak.com/WorldUnderAttack05.html
|
Meer vluchtelingen naar dan uit Cuba omwille van de betere voedsel en ziekenzorg is wel het eerste dat ik hoor. Waarom moet M3M er dan nog naar toe ?. Ben je jezelf niets wijs aan het maken ?.
Ik herinner me dat voorstel van Castro aan de VS. Wat je er niet bij zegt is dat hij alleen maar bandieten en gehandikapten bedoelde en natuurlijk waren de VS er niet voor te vinden.
2. Dat is dan ook iets waar de VS niet fier moeten op zijn en dit verklaart ten dele hun afkeer voor het toetreden tot het internationaal rechtshof voor oorlogsmisdaden. Ze stonden er wel niet alleen voor sinds de duitsers en de fransen er ook hun handeltje in vuurwerk en chemische produkten dreven, zelfs tijdens het embargo.
Maar dit alles is geen verantwoording voor de houding van die medecijnmannen in Bagdad. Door hun wijze van optreden brengen ze alleen maar de echte hulpverlening in diskrediet.