Discussie: Slow Cabins.
Los bericht bekijken
Oud 19 april 2024, 18:14   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.581
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ken niks van de huidige generatie 'luchtbuksen' maar als ik buurman hoor vertellen dat hij in zijn Duits jachtgebied met kogels op everzwijnen jaagt omdat die van 'cartouches' uit een jachtgeweer amper iets voelen lijkt het mij wel heel straf dat je met eender welke luchtbuks een everzwijn zou kunnen neerleggen...
https://www.krale.shop/nl/schietspor...ks/1000-joule/

Dit kun je met een 1000 Joule luchtbuks
Als je op zoek bent naar een 1000 Joule luchtbuks, dan heb je waarschijnlijk al enige ervaring met een wat meer conventionele luchtbuks zoals een veerbuks en ben je op zoek naar meer kracht, zonder direct voor een vuurwapen te willen gaan. Wellicht zoek je een uitdaging in het schieten op grote afstanden en in de landen waar dat is toegestaan kan een 1000 Joule luchtbuks ook voor de jacht gebruikt kunnen worden. Sterker nog, daar zijn ze ook eigenlijk voor ontworpen. Maar laten we eerlijk zijn, in Nederland mag je er niet mee jagen, dus waarschijnlijk wil je vooral een 1000 Joule luchtbuks om op een ruim eigen terrein lekker oude rommel te kunnen kapotschieten. Dat snappen we echt wel en daarom wijzen we je slechts eenmaal op het feit dat een 1000 Joule luchtbuks een zeer serieuze luchtbuks is waar je verantwoordelijk mee om moet gaan. Dat geldt vanzelfsprekend voor elke luchtbuks, maar met een kracht en dus reikwijdte en impact die een 1000 Joule luchtbuks kan leveren ligt die verantwoordelijkheid nog vele malen hoger. Besef dus wat je met een 1000 Joule luchtbuks in handen hebt en de verantwoordelijkheid die daaraan vasthangt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden