Los bericht bekijken
Oud 20 april 2024, 08:23   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.939
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Is al lang waar geworden: mijn mond viel destijds open toen ik serieuze belastingtoeslagen moest betalen voor de aanslagjaren na het erven van de ouderlijke woning. (Niet verhuurd, zogenaamd tweede verblijf belastingaanslag voor "Niet-Inwoner!" .)
Stond allemaal keurig genoteerd via "myminfin".

Gelukkig kon mijn accountant de schade toen beperken.
Soit. Goed voor hem: kon hij me ook nog eens een (vrij van BTW, na mijn aandringen) faktuur toezenden nadien! .
Dit wekt mijn nieuwsgierigheid. Al het vastgoed dat niet de enige woonplaats is waar de eigenaar ook zijn domicilie heeft wordt door Vlabel geconfisqueerd aan een tarief van 27%. Als er meerdere erfgenamen zijn confisqueert Vlabel nog eens registratierechten als men familie wil uitkopen.

Het is veelal aangewezen om minstens 4 jaar voor het overlijden maatregelen te nemen om vastgoed niet te laten confisqueren door Vlabel. Als je 3 woningen hebt en 2 kinderen gaat één woning naar elk kind en de derde naar Vlabel.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 april 2024 om 08:32.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden