Los bericht bekijken
Oud 21 april 2024, 07:08   #61
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.314
Standaard

Al de zoveelste keer dat Goukens een artikel schrijft over de gevolgen van verboden op insecticiden op de land- en tuinbouw en fruitteelt. Geen idee of zijn waarschuwingen kloppen. De vorige artikels waren minder overtuigend (of prematuur ?) maar hier lijken de feiten toch niet uit de lucht gegrepen - al gaat het maar om de suikerbiet. Zijn we onze agrarische sector niet enkel met de stikstofwaanzin aan het vernietigen maar ook met het zo goed als blindelings* verbieden van insecticides ?

Ik was vroeger geïnteresseerd in permacultuur maar wat ik gezien heb toen ik wwoofing deed, meestal bij rijke ervers die zich als linksekerkgelovigen hobbyistisch een boerderij aanschaften (ene na een carrière in de cultuursector), deed me toch de ogen openen. Die boerderijen hadden zo'n lage productie dat men er niet kon van leven zonder goed geërfd te hebben en maakten evengoed van allerlei voedingsstoffen en insecticiden gebruik, stoffen die ofwel op andere manieren schadelijk waren zoals koper of waarvan men nog niets wist omdat het experimenten waren.

Als men aan de universiteiten en landbouwinstituten methodes en producten uitdoktert die beter en goedkoper zijn dan huidige insecticiden kan niemand daar iets op tegen hebben. Naar blijkt uit die insecticideartikelen van Goukens doet men echter maar wat in het wilde weg en trekt men het zich niet aan dat we meer gaan moeten importeren of dat we ons verarmen door het voedsel veel duurder te maken. Het wordt tijd dat de bovenbouw wordt uitgemest en het gezond verstand terugkomt want nu lijken we te worden voortgedreven door een bende compleet van enige realiteit verstoken ideatisten.

* zonder alternatieven
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden