Die cijfers over de werkloosheidsvergoedingen en leeflonen zijn hallucinant en maken dat de werkenden zich nog meer dan vroeger slaven voelen. Niet slaven van de rijken maar slaven van de inactieven. 'Links' doet het er om denk ik soms ... onvrede cultiveren in de hoop hun 'revolutie' aan te wakkeren.
In de zorg ervaarde ik al ettelijke keren hoe inefficiënt er gewerkt wordt. Waarom moet ik in hemelsnaam elk jaar opnieuw bij de dokter op visite voor een voorschrift voor een antihistamine om de gevolgen van een pollenallergie te onderdrukken. Dat kost mij maar 4 euro - iets wat ik zo haat, die man die zo lang gestudeerd heeft en van 's morgens tot 's avonds mensen helpt, minder in zijn hand stoppen dan ik soms als fooi geef wanneer ik ergens iets eet - maar de overheid en dus de samenleving kost dit pakken meer. En terwijl heeft de praktijk een patiëntenstop ... op dat kwartier dat daar voor mij voorzien wordt voor het verkrijgen van het voorschrift ontving de dokter toen ik jong was vijf zieke patiënten.
Langs de andere kant, als je ziet waar NV-A allemaal geld aan uitgeeft, lijkt het vooral een bliksemafleider voor haar eigen onkunde. Reeds tien jaar een centrumrechtse Vlaamse regering en nog steeds stromen miljoenen euro's Vlaams belastinggeld naar extreem linkse activisten ...