Los bericht bekijken
Oud 22 april 2024, 13:26   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De gemeente liet me weten dat het verboden is een "nevenactiviteit" uit te voeren in een losstaand bijgebouw. Eerst wilde ik de garage platgooien en het daar doen. Maar het nieuwe stuk moet tegen het huis staan. Ik wil het wel gescheiden houden via een aparte deur, en eventueel een hal tussen de 2 gebouwen door. Maar ze mogen niet volledig los van elkaar staan.

Vive la Belgique
Ruimtelijke ordening is Vlaams beleid. Het zijn steden en gemeentes die voor stedenbouw bevoegd zijn. Een woning bestemd voor woonst kan je niet zomaar herbestemmen naar gedeeld gebruik met praktijkruimte. Als de woonst in een woonkern ligt maak je het meeste kans om de bestemming van de woonst te kunnen wijzigen.

Het Vlaams beleid in zake stedenbouw schoeit zich op Nederlandse lijst. De historische lintbebouwing wordt door onze beleidspolitici als ferfoeilijk aangezien. In woonkernen kan het gelijksvloers enkel bestemd worden voor kleinhandel, diensten of vrije beroepers. Woningen kunnen sinds 2002 niet zonder stedenbouwkundige vergunning verdeeld worden in aparte delen. Een woonst in de kern met onderaan commerciële ruimte kan enkel bewoond worden mits er een aparte inkom is; als de ingang woonst gemeenschappelijke delen heeft met de commerciële ruimte kan enkel de uitbater er zich domiciliëren.

En dan klagen de politici aan dat er tekorten zijn op de woningmarkt....

Arme Lage Landen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden