IJsboer
]
Citaat:
Het maakt niet uit hoe dat land heet.
Als troepen van land X troepen van land Y aanvallen dan heeft land Y niet het recht om de inwoners van land X uit te moorden door raketten op diens steden af te vuren.
|
Dus wat Israel op de Gaza doet is illegaal?
Natuurlijk gaat Rusland eerst militaire installaties in het Westen proberen uit te schakelen maar in zowat alle recente oorlogen, ook door het Westen, zien we dat het daar nooit bij blijft.
Eens die oorlogsdinamiek er is worden steden onvermijdelijk geraakt, ik ken geen enkele oorlog waar dit niet zo was.
Het behoeft weinig verbeelding om te weten wat er zal gebeuren als 2 nucleaire landen met elkaar in oorlog raken.
Citaat:
Als in land A een dispuut heerst tussen inwoners van land A en inwoners uit land B, dan heeft land B niet het recht dat land te annexeren.
|
In principe niet, maar dat recht werd reeds veelvuldig geschonden ook door het Westen en bondgenoten.
Daarnaast is er ook het recht op zelfbeschikking.
Citaat:
Als hier binnen 50 jaar veel etnische arabieren wonen, dan mag een arabisch land ons niet binnenvallen en annexeren. Maar Rusland-Oekraïne is wel een mooi voorbeeld van wat er met Europa kan gebeuren binnen 50-100 jaar.
|
Ik heb hierboven aangetoond dat die Russen al langer in Oost- en Zuid- Oekraine wonen dan de Oekrainers, dus uw vergelijking gaat niet op.
Citaat:
En ja, nu verwacht ik weer een stevige portie "whataboutisme" als reactie:
|
Uiteindelijk is internationaal recht voor een groot stuk gebaseerd op gewoonterecht. Als een praktijk veel voorkomt en ongestraft blijft, wordt dit de facto wettelijk.
[quote]
Citaat:
bvb: - Jamaar, Amerika doet zus en zo, dat mag dan wel allemaal?
- Jamaar, het Westen doet dit en dat, en dat is dan niet erg?
- What about Israel?
[/QUOTE
|
Die doen dat ook allemaal en ongestraft. Dus de facto is het toegestaan.
Citaat:
Dat kan allemaal goed zijn, maar een andere gruweldaad rechtvaardigt geen iets mindere gruwelijke daad.
|
Nee maar je kunt niet de ene onbestraft laten en zelfs meehelpen aan die misdaad, en dan wat de andere betreft keiharde bestraffing vragen.
Wetgeving geldt voor iedereen, of voor niemand. A la tete du client bestraffing is geen recht, maar onrecht.