Los bericht bekijken
Oud 25 april 2024, 09:27   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De meterstand was gekend door de meteropname.
Er wordt helemaal geen schatting gemaakt want de meterstand werd doorgegeven aan fluvius en van fluvius aan engie waarmee engie vervolgens een foutieve factuur opmaakt en daarop onterecht ook nog een bedrag aanrekent voor de tijd tussen de METEROPNAME en de factuurdatum/-opmaak.

Waar leest gij in de topic dat deze consumente geen meterstand heeft doorgegeven?
Waar leest gij dat het bedrag voor het totale verbruik van deze zesmaandelijkse (eind)afrekening (door de wisseling van energieleverancier) een schatting zou zijn?
Dat staat nergens.
En het gaat bijkomend ook over een niet nader bepaald bedrag op de factuur tussen de meteropname en de factuurdatum/opmaak.
Dan is het toch duidelijk dat er door een meteropname een meterstand werd doorgegeven en gekend is of niet?!
Nee, dat is alles behalve duidelijk. U lalt wat in't rond in uw OP en dan moet de rest maar gaan analyseren wat u bedoelt?
Als er een meteropname is geweest had u dat gewoon moeten melden in de OP. Dat is immers van kapitaal belang bij dit onderwerp.

Kort samengevat: in uw openingspost staat nergens dat er een meteropname is geweest dus ik moet maar aannemen dat die er wel is geweest. Als ik aanneem dat die er niet was is het kot weeral te klein.

Bovendien wijs ik nog graag op het geval dat u quotte (Testaankoop).
U gebruikt die tekst om te bewijzen dat Engie 'dat consumenten al jaren lapt'.
In het Testaankoop-geval gaat het dus over dezelfde problematiek. Anders zou u die tekst niet kunnen gebruiken om aan te tonen dat Engie "dat al jaren lapt".

Maar in de Testaankoop-link wordt wel degelijk gesproken over een 'virtueel verbruik'. Zonder meteropname dus.

Eerst en vooral vermeld je NERGENS dat er een meteropname is gebeurd en ten tweede citeer je een geval (wat gelijkaardig zou moeten zijn) waar die meteropname overduidelijk niet gebeurd is (virtueel verbruik).

En door heel die wirwar heen moet ik en de rest van dit forum dan maar verstaan dat er wel een opname is gebeurd?

En zo kan je weer op mij beginnen mekkeren dat ik ruzie zoek, spijkers op laag water zoek, woordjes neuk... Terwijl dat allemaal heel simpel te voorkomen was door een klein beetje duidelijkheid in je OP.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden