Los bericht bekijken
Oud 26 april 2024, 17:08   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hoezo voor de komende zes maanden?!
Neen, zij kreeg de afrekeningsfactuur van engie voor het jaar 2023/2024 vanaf haar overstap: september 2023 dus voor de VOORBIJE zes maanden vanaf dat zij klant werd bij engie.
Want betaalde zij al aan haar vorige energieleverancier de afrekening/einde contract/verbruik van april 2023 tot en met de overstap in september 2023.
Haar jaarlijks verbruik voor 2023 werd dus al volledig betaald tot september 2023.

Zij krijgt in 2024 de uitnodiging van engie om haar meterstanden door te geven om een eindafrekening te maken voor haar verbruik van 2023/2024.
Dat is dan voor de periode van september 2023 tot maart 2024, dat zijn zes maanden die VOORBIJ zijn en waarvoor er nog geen jaarlijkse eindafrekening werd gemaakt....héhé

Er wordt helemaal geen schatting gemaakt.
Engie had enkel de zes maanden verbruik moeten berekenen voor de "jaarlijkse afrekening" in 2024, te beginnen vanaf haar contract in september 2023 tot de meteropname in 2024, zijnde: ZES maanden verbruik.
Engie heeft zich niet gebaseerd op het WERKELIJKE verbruik voor zes maanden waarvoor engie de meterstand al had want die werd doorgegeven.
Dat wordt bewezen door het feit dat het verbruik en het bedrag voor zes maanden zelfs hoger ligt dan het eerder verbruik voor 12 maanden met daar bovenop nog eens een onterechte, onbekende kost van 500€ zonder enige reden.

Das toch niet zo moeilijk?!
Als gij een jaarlijkse eindafrekening krijgt en dat jaar loopt van februari 2023 tot maart 2024 maar je wisselt in september 2023 van leverancier, dan heb je de periode van februari 2023 tot september 2023 toch al betaald aan je vorige leverancier als afrekening voor het einde van jouw contract.
En dan moet engie jouw jaarlijkse verbruik 2023/2024 aanrekenen bij aanvang van jouw engie contract en dat is van september 2023 tot de meteropname in 2024, zijnde de ZES maanden verbruik dat gij klant zijt bij engie.
Het schijnt te moeilijk te zijn....
Als je nu gewoon gezegd dat Engie zes maanden teveel (reeds betaald aan vorige leverancier) gerekend heeft dan was het meteen duidelijk geweest.

Dat is een fout van hen. Als ze het niet snel corrigeren na een telefoontje aangetekende brief sturen. Dat werkt quasi altijd.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 april 2024 om 17:09.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden