Los bericht bekijken
Oud 27 april 2024, 12:28   #34
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hou toch eens op...
Hoe kun je nu in godsnaam een verbruik berekenen aan de hand van 1 meterstand???
Dat is - in godsnaam - vanzelfsprekend.
Omdat de leverancier het verbruik berekent door die éne meterstand te vergelijken met die éne meterstand die vorig jaar werd opgenomen, tiens...duh
Er wordt nu één meteropname gedaan om de jaarlijkse eindfactuur op te maken en géén twee meteropnames en zeker niet op de datum waarop de factuur wordt opgemaakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mijn meterstand is nu 10000. Hoeveel heb ik het laatste jaar verbruikt?
Kom, jij weet dat kennelijk...
Je bent jezelf nog geen beetje belachelijk aan't maken.
Jouw leverancier kent jouw verbruik door 1 meteropname te doen want die heeft jouw meteropname/-stand van vorig jaar waarmee hij vergelijkt om jouw jaarlijks verbruik nu te kunnen berekenen, gij weet dat kennelijk niet.
Wie maakt zich belachelijk door weer te kommaneuken voor een vanzelfsprekendheid dat iedereen weet, amai zeg..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Kijk eh: als jij graag Engie zwart wil maken, mij niet gelaten. En ik wil best aan de discussie meedoen.
Maar dan wel pas als ik deftige info krijg.
En dan speelt het wel degelijk een rol dat Engie zich baseert op 1 opname (want dan is het niet meer dan een schatting, alhoewel jij meent te weten dat 1 meting genoeg is om een verbruik te kennen ) of dat ze zich baseren op 2 opnames, want dan is het verbruik exact gekend.

Dat is een wereld van verschil maar dat interesseert u niet eh?
Gij kunt niet discussiëren want je begrijpt zelfs de meest eenvoudige info, dat voor iedereen vanzelfsprekend is, niet eens, je lult er maar op los en volledig naast de kwestie.

Er moet zoals bij kleuters al tot in detail uitgelegd worden dat engie zich kan baseren op 1 opname om het verbruik te kennen omdat engie de meterstand al heeft van bij de aanvang van het contract door de wissel van leverancier en/of omdat er al één meteropname gebeurde voor de jaarafrekening van VORIG JAAR waardoor het verbruik van dit jaar gekend is door de meterstanden te vergelijken.
En dan nog noemt gij dat dan 2 meteropnames terwijl er voor de berekening van de jaarafrekening telkens maar EEN meteropname per jaar gebeurt want jouw "2de meteropname" gebeurde altijd al het JAAR VOORDIEN.
En dan klets je nog wat verder uit je nek door te veronderstellen dat het verbruik geschat wordt en daar blijf je ook nog over doorbomen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
U wil gewoon Engie zwart maken en hoop op enkel mensen die u bijtreden.
En mensen die u proberen duidelijk te maken dat je voor een verbruik wel degelijk 2 metingen nodig hebt, die gaat u wat uitmaken en uitschelden voor kleuter.
Grow up.
Het wordt zielig.
We noteren dat iedereen die de schandelijke praktijken van consumenten oplichting door engie ontmaskert, door jou vals beschuldigd wordt om dief engie zwart te maken.
Deze topic gaat helemaal niet over hoeveel meteropnames er nodig zijn om het verbruik te weten, ieder zinnig mens weet hoe dat werkt: door één meteropname per jaar te vergelijken met die éne meteropname van vorig jaar.
Dat is één meteropname per jaar en geen twee. Punt.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden