Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Welke discussie is er? Dat zulke semi-overheidsbedrijven geen of bitter weinig last hebben van eigen blunders?
Op't moment ben ik met zo'n grap bezig.
Een alleenstaande moest een huurpand verlaten in februari 2018, omdat de huisbaas de grote werken aan de woning niet liet uitvoeren en de buren er de overheid op afgejaagd hebben.
Dus, na 6 jaar krijgt de voorgaande huurder, een factuur van 6 jaar waterverbruik....
Om als verhuurder een contract te stoppen, moet er blijkbaar een andere huurder zijn, of de eigenaar moet het water laten afsluiten als de huurder vertrokken is.
Er was geen andere huurder, dus dat ging niet, en een paar brieven later was er geen contact meer.
De eigenaar heeft er nooit moeite in gestoken. En doet dat nu nog niet.
De politie weet al 5 jaar dat er een kraker in het pand zit, maar kan die niet verwijderen als de eigenaar geen klacht neerlegt, en dan nog. De Watergroep negeert dat gewoon. Niet hun probleem.
Wat nu?
Dat is moeilijk nietwaar.
|
Heeft de huurder bij zijn vertrek dan niet alle meterstanden genoteerd?
Dat is dan niet zo slim geweest....
Maar....de huurder heeft toch zijn adres/domicilie moeten wijzigen na verhuis?
Dus heeft de huurder het officiële bewijs van domicilie op de gemeente voor zijn huidige verblijfplaats.
Dat is het bewijs dat hij vanaf die datum van domicilie, en na zijn vertrek in februari 2018, geen druppel water kan verbruikt hebben op zijn vorig adres want hij woonde daar niet meer.
En dan kan hij ook nooit verantwoordelijk gesteld worden voor het waterverbruik na zijn vertrek en dan vervalt ook automatisch de vordering van de waterfactuur.
De factuur voor 6 jaar waterverbruik zal de Watergroep elders moeten gaan halen.....waarschijnlijk zal de verhuurder als huiseigenaar moeten betalen voor het nalatigheid om zijn zaken in orde te maken en dan kan die verhuurder die som van de waterfactuur terugvorderen door een rechtszaak aan te spannen tegen de kraker, die tenslotte het water verbruikt heeft.