Los bericht bekijken
Oud 25 september 2002, 10:31   #120
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Anders verwoord:"Homos draai je kloten af, betaal belasting, maar zonder dezelfde rechten te genieten als ik omdat:
Rechten zijn individueel. En dus is de verwoording helemaal niet juist: als individuen genieten homoseksuelen dezelfde rechten, maar de door hen zelf gekozen relatievorm sluit ze uit van een aantal maatschappelijke rollen. Een huwelijk staat immers niet open voor een man en een man bijvoorbeeld, daar een dit wezenlijk iets is tussen man en vrouw. Kinderen komen hun niet toe, daar de normale kring waarin kinderen opgroeien de kleine cel is van man en vrouw (waarbij dan de uitzonderingen de regel natuurlijk bevestigen). Niet ik concludeer dat, wel het menselijk ras. Erkenning van homoseksualiteit als normale samenlevingsvorm is een ontaarding, een product van overbeschaving.
Volledig mis Jan.

De 'normale' kring waarin kinderen oorspronkelijk opgroeiden, dwz voor de landbouwrevolutie en de daarmee gepaard gaande verstedelijking, was de groep van volwassenen en jongeren, samen zo een 20 �* 50 man groot, die samen rondtrokken tot ze één of meer keer per jaar met andere groepen samenkwamen, waarbij dan vaak mensen van de ene groep naar de andere gingen.

In die groep maakten de kinderen kennis met alle soorten mensen van alle soorten leeftijden. Ze werden dus niet opgevoed in het minuskule kerntje van het 'gezin' maar door tantes, nonkels, neven en nichten, vrienden en vriendinnen. En dat is een veel gezonder omgeving om op te groeien, want het 'gezin' dat is pas 'abnormaal'. Maar omdat we niets anders kennen in onze samenleving weten de meeste mensen natuurlijk niet beter.

Kinderen laten opvoeden door een koppel mannelijke homofielen is in mijn ogen nog nèt iets abnormaler dan kinderen opvoeden in een gezin. En mijn gevoel zegt me dat dit niet verkieslijk is. Een lesbisch koppel kan volgens mij eventueel wel kinderen opvoeden, omdat de kinderen dan ahw twee moeders hebben en een moeder voor een kind sowieso veel belangrijker is dan een vader. Maar een lesbische vriendin van me zij me ooit dat ze zelf geen voorstandster was van lesbische koppels met kinderen.

Overigens vind ik wel dat homo's en lesbiennes onderling moeten kunnen huwen als ze dat willen. Ze hebben zichzelf immers niet gemaakt en hebben ook recht op geluk als ze menen dat te kunnen vinden in een huwelijk. Ik zie niet in waarom ze zouden moeten gestraft worden voor iets wat ze zelf niet gekozen hebben.

En of het nu om een fysieke 'afwijking' gaat of niet maakt eigenlijk niks uit. Want dan moet je gehandicapten en doven en blinden ook gaan verbieden te huwen en wie zal hen dat beletten? Het is aan gehandicapten zelfs toegelaten om samen kinderen te verwekken, hoewel het bij sommigen onder hen met erfelijke gebreken al op voorhand geweten is dat hun kinderen op hun beurt ook gehandicapt zullen zijn!
Darwin is offline   Met citaat antwoorden