Los bericht bekijken
Oud 27 april 2024, 20:49   #4
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind het één van de zwakste analyses die ik al van zijn hand gelezen heb...

Punt 2 is al totaal onrealistisch, hij stapt hier gewoon mee in het marketingverhaaltje dat n-va ons serveert. Vraag is : waarom ?
Er bestaat IRL géén leverage vanuit een regionale formatieronde op het echte werk, de federale coalitieonderhandelingen.
Er is geen enkel realistisch scenario waarbij de regionale formaties gaan 'wachten' op de federale ronde. Vorige keer heeft BDW ook voor de show drie weken lang wat schijnonderhandelingen zitten voeren met drie Blokkers waarbij men zelfs bewust EndBoss PhDW erbuiten heeft gehouden.
Maar elke politieke journalist zat na 14 dagen de vraag te stellen : 'op wat wacht BDW nu eigenlijk, waar dient deze show voor'...

Om dan nu te willen geloven in een voorwaardelijkheid die N-VA zou 'eisen' en dat ze anders de VlaReg die hen eigenlijk niet kan ontkomen vrijwillig uit koppigheid & frustratie zou laten vallen is ongeloofwaardig. Dan zit de Grote Leider met een nul-resultaat, géén Jambon II en géén federale deelname.
Bedankt voor je omstandige repliek die van een hoog niveau is. Persoonlijk vind ik punt (2) ook de zwakke schakel (Bouteca laat tussen de lijnen verstaan dat hij dat ook vindt). Als het Vlaams niveau een hefboom is voor de N-VA om federaal iets te forceren, dan wordt dat ongedaan gemaakt door het feit dat men op federaal niveau ook gewoon kan wachten. En zo zou het Vlaams niveau eindeloos geblokkeerd worden omdat de N-VA die regeringsvorming vastkoppelt aan de federale regeringsvorming. Dit punt is inderdaad zeer onrealistisch.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden