Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
In Zuid-Afrika leven 60 miljoen mensen in Gaza maar 2,2 miljoen.
Hoe veel doden door geweld waren er onder het apartheidsregime eigenlijk?
|
Zuid-Afrika is dertigduizend keer groter dan Gaza. Volgens de waarheidscommissie vielen er 21.000 doden door politiek geweld te betreuren ... op bijna 50 jaar apartheid (de grote merendeel tijdens de transitieperiode!). En als zelfs de
VRT* al vindt dat het precies niet zo goed gaat sinds de afschaffing van de apartheid in Zuid-Afrika ...
Ik verduidelijk het nog even voor u. In Zuid-Afrika, dat vind dat er in Gaza een genocide plaatsvindt, sterven sinds de afschaffing van apartheid ongeveer evenveel mensen per jaar door geweld dan gedurende de hele apartheid. En nogmaals ik pleit niet voor apartheid of een terugkeer ernaar, ik wijs er gewoon op dat het beleid van het zo goed als communistische ANC Zuid-Afrika geen deugd doet. De schijn van verzoening verbergt een ander beleid, de haat van de Zoeloes - die evengoed kolonisten waren - zat te diep, het ongeduld was te groot en de economie werd in puin gereden.
*Ik had het artikel nog niet gelezen. Het is natuurlijk alles de schuld van het structurele racisme en over de oprichter van de gewelddadige bevrijdingsbeweging ANC schrijft VRT: "Zijn levenslange toewijding aan verzoening en vrede maakte hem tot een internationaal symbool van verzet tegen onrecht en raciale ongelijkheid." VRT maakt van Mandela een Ghandi terwijl hij dat in werkelijkheid helemaal niet was.