Discussie: Cryptocurrency
Los bericht bekijken
Oud 28 april 2024, 10:26   #627
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb geen juwelier. Als ik iets koop is het ergens waar ik het graag zie. Heb trouwens niet veel goesting mij belachelijk te maken om ergens in een winkel te vragen of ik in crypto kan betalen. Ik vrees dat ge ergens in een fantasie wereld leeft.

Zit trouwens nog steeds met een verlies met crypto's die ik 3 of 4 jaar terug gekocht heb. Kijk er niet eens meer naar om. Heb betere dinges te toen.
Ze zouden beter die crypto maniakken hun kloten afsnijden en hen in brand steken zoals in de middeleeuwen.
Het enige waarin ik bereid ben geld te stoppen zijn aandelen van beursgenoteerde ondernemingen die kunnen bewijzen dat ze beantwoorden aan vereisten inzake omzet, winstgevendheid, cashflow en management-kwaliteit.
“Crypto en Co” is doodeenvoudig een lotto-spel. Wie er in gelooft “good luck for them” maar ik loop er in een grote bocht omheen. Ik heb zeer degelijk resultaten behaald met het kopen van zowel Europese als Amerikaanse kwaliteitsaandelen tegen aanvaardbare prijzen. En ja, aandelen van zeer degelijke ondernemingen zijn zelden écht goedkoop. Mijn filosofie is simpel: 1) koop aandelen van kwaliteitsvolle ondernemingen die je zéér lang (jaren) in portefeuille wilt houden; 2) probeer ze wat goedkoper te kopen tijdens een periode van een beurspessimisme; 3) doe verder niets.
Ik heb zo zéér mooie resultaten gehaald met : Lotus Bakeries, Hermes, ASML, Microsoft, NVIDIA, L’Oréal… om maar enkele te noemen. Ik heb aandelen van nooit meer dan hooguit een twaalftal ondernemingen in portefeuille.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden