Discussie: Cryptocurrency
Los bericht bekijken
Oud 28 april 2024, 11:09   #628
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het enige waarin ik bereid ben geld te stoppen zijn aandelen van beursgenoteerde ondernemingen die kunnen bewijzen dat ze beantwoorden aan vereisten inzake omzet, winstgevendheid, cashflow en management-kwaliteit.
“Crypto en Co” is doodeenvoudig een lotto-spel. Wie er in gelooft “good luck for them” maar ik loop er in een grote bocht omheen. Ik heb zeer degelijk resultaten behaald met het kopen van zowel Europese als Amerikaanse kwaliteitsaandelen tegen aanvaardbare prijzen. En ja, aandelen van zeer degelijke ondernemingen zijn zelden écht goedkoop. Mijn filosofie is simpel: 1) koop aandelen van kwaliteitsvolle ondernemingen die je zéér lang (jaren) in portefeuille wilt houden; 2) probeer ze wat goedkoper te kopen tijdens een periode van een beurspessimisme; 3) doe verder niets.
Ik heb zo zéér mooie resultaten gehaald met : Lotus Bakeries, Hermes, ASML, Microsoft, NVIDIA, L’Oréal… om maar enkele te noemen. Ik heb aandelen van nooit meer dan hooguit een twaalftal ondernemingen in portefeuille.
Michael Burry, topbelegger van 's werelds rijkste mensen deed dit ook op het hoogste niveau.

Wanneer in tijden van economische crisis (oorlog, zware inflatie en banken die in de problemen komen) de S&P500 klappen krijgt, doet geen enkel aandeel het goed. Kijk naar Paul D'hore met zijn portfolio op het nieuws.

In zo'n tijden zijn het commodities zoals edelmetalen die het wel goed doen.
Bitcoin is door heel veel mensen nog veel te weinig begrepen, zoals ik het hier lees.

Maar dat komt nog wel. Over 10 jaar zijn die geluiden van "het is een lotto spel" volledig weg. Warren Buffet investeert er ook niet in. Die mensen zijn gewoon te oud om het concept van crypto te begrijpen.