Los bericht bekijken
Oud 28 april 2024, 11:55   #78
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Veel beter dan het voorbeeld van 2 mensen die met hetzelfde inkomen, 2 totaal verschillende keuzes maken (de eerste gaat alles verliezen en de tweede wordt rijker) kan ik het niet uitleggen. Je kan het negeren maar dat is de hoofdreden waarom mensen arm worden. Slecht financieel beheer. De grote Jan willen uithangen. Ik geef je nu al op een briefje dat de collega binnen dit en 5 jaar het huis kan verkopen. Vervolgens eindigt de collega met helemaal niks en dan begint het geleuter weer over de rijken die privileges zouden hebben.

Money management is 1 ding. Kinderen maken en dit plannen is een ander. Ik wil 2 kinderen die ik vervolgens allebei een huis kan geven. Beide kinderen gaan gewoon werken zoals iedereen. Turkse families maken doorgaans 5 kinderen en hebben helemaal geen middelen om die kinderen een ruggesteun te geven. En dan begint wederom het geleuter over de rijken, dat het toch zo oneerlijk is.

Je houdt hier een betoog over de marges van de middenklasse.

Het ging in mijn eerdere posts over "rijken". Niet over gezinnen die al dan niet 0, 1 of 2 huisjes hebben.

Ik stel droog vast dat de meeste rijken dat niet zijn door hard te werken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden