Los bericht bekijken
Oud 30 april 2024, 09:39   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het staat in de sterren geschreven dat de spoeddienstenen IC afdelingen stilaan gaan overrompeld worden door die fiets en stepgekte

Als vliegen gaan ze vallen zeg ik het heb gezegd. In Antwerpen is het echt waanzin aan het worden.....daar vliegen ze de voetgangers op een halve meter voorbij aan bijna 60 per uur. En ze komen van alle kanten .....verkeersreglement nooit van gehoord.

Waar is de tijd dat de straat er was voor al wat reed en het voetpad voor de voetgangers.

De enige zwakke weggebruiker is nu nog de voetganger. Die moet springen voor zijn lijf en leden.

Ze doen maar......maar mijn voorspelling zal wel uitkomen. De rolstoelfabrikanten staan gouden tijden te wachten


https://www.hln.be/merksem/dertiger-...even-na-val-me
In de stad kan ik aannemen dat het snel levensgevaarlijk wordt.
Hier op het platteland valt het nog wel mee, zolang je de druk gebruikte 'fietsostrades' niet meetelt.

Bij mij ligt er zo eentje voor mijn deur en dus gebruik ik die ook regelmatig. Wat je daar allemaal ziet...

Het is al zo ver gekomen dat ik een achteruitkijkspiegel heb gemonteerd op mijn fiets. Ze komen werkelijk van alle kanten en tegen alle snelheden.
Alles op twee wielen scheurt daar over. Gewone fietsers, speedpedelecs, e-steps, brommers,...
Sommige gaan 15/u, anderen gaan tot 60/u ofzo (brommers bv, maar die hoor je tenminste nog aankomen).
Laveer er maar doorheen...
En dan wetende dat hier eigenlijk (nog) geen brommers of speedpedelecs over mogen. Controle daarop is gewoon onbestaande.

Ik gebruik de 'fietsostrade' hier dan ook nog enkel om praktische redenen. Als ik een recreatief tochtje ga maken, blijf ik er ver van weg, hoewel het een heel mooie route is.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden