Discussie: De EV-concurrentie
Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2024, 12:01   #5057
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Reuters verspreid (alweer) leugens over Tesla.

Elon Musk reageert gevat op X

Deze is ook raak:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/04...hrappen-goedk/

De reactie op de beurs was navenant...
Reuters 'had gelogen' want Musk heeft het gezegd, nietwaar Micele?

Ik denk dat ik wel weet wie de leugenaar was.

Mijn idee over hoe de recente gebeurtenissen zich afspeelde.
- Musk had interne vergaderingen over het stopzetten van de model 2.
- Reuters krijgt er lucht van en publiceert.
- Het aandeel tankt, nadert een gevaarlijk support punt en panikeert.
- Hij claimt snel dat Reuters liegt om het bloeden te stelpen, maar laat na wat exact de leugen zou zijn.
- Om zijn claim te ondersteunen komt hij op de proppen met de Robotaxi (vanonder het stof gehaald) dat op hetzelfde platform als de model 2 zou gebouwd worden en gepresenteerd zal worden op 8/8 (H**L H*TL*R).
- De kans is heel groot dat hij heel wat teams op verrassing pakt en dat zij in de verste verte niet op de hoogte waren omdat Musk dat op een high van ketamine snel had beslist.
- Ondertussen is duidelijk dat de resultaten ronduit slecht zouden zijn voor Q1 en is dat ook.
- Op de call wordt de grondslag gelegd verschillende pumps. Goedkopere modellen (maar plots geen nieuw platform meer) en AI natuurlijk.
- Een volgende pump waarin Musk claimt dat ze in gesprek zijn met een belangrijke OEM voor FSD (LOL).
- De teams voor nieuwe modellen, FSD, ... trachten Musk bij zinnen te brengen dat 8/8 niet haalbaar is om een nieuw prototype voor te stellen dat meer autonoom is dan de huidige staat van hun L2 ADAS.
- Musk reist naar China en heeft een deal met Baidu. Waarom plots iedereen denkt dat FSD daar heel binnenkort zal uitgerold worden is me een raadsel.
- Musk ziet wat de toekomstige gevolgen zullen zijn door een dalende vraag in combinatie met een lege pijplijn aan nieuwigheden.
- Massa-ontslag dat uiteindelijk een pak meer zal zijn dan de 10% die vooropgesteld werd.

En dan nu wordt blijkbaar het personeel voor nieuwe modellen op straat gezet.
Zeg me eens Micele, wie denk jij nu dat gelogen heeft? Musk of Reuters?

Erger, verschillende OEMs waren in gesprek met Tesla (en sommigen hadden al een overeenkomst) voor het gebruik van de NACS plug en het laadnetwerk.
Die worden weer allemaal gemusked tot achter hun oren.

Wie denkt dat er een OEM in zee wil gaan met Tesla voor FSD mag direct opgenomen worden.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 1 mei 2024 om 12:03.
hamac is offline   Met citaat antwoorden