Discussie: De volle brooddoos.
Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2024, 07:47   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard De volle brooddoos.

Eerst waren de brooddozen leeg, na een studie blijken de brooddozen niet leeg te zijn, maar is de inhoud ongezond.
Volgens één van de onderzoekers zaten er bij veel brooddozen te weinig groenten in de brooddoos.

Sorry, maar ik heb mijn hele leven een brooddoos meegesleept, eerst naar school, nadien naar mijn werk, ik heb zelden of nooit groenten in mijn brooddoos gestopt.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...ek-brooddozen/

Brooddozen van lagereschoolkinderen in Vlaanderen bijna nooit leeg, maar inhoud vaak ongezond
De meeste brooddozen van leerlingen in Vlaamse basisscholen zijn gevuld, maar de inhoud is vaak ongezond. Dat blijkt uit een onderzoek van de UGent en het Vlaams Instituut Gezond Leven. Vlaams minister van Welzijn Hilde Crevits (CD&V), die het onderzoek liet uitvoeren, is tevreden dat het aantal lege brooddozen beperkt is, "maar dat betekent niet dat er geen problemen zijn".

Cijfers om u tegen te zeggen

Uit de studie blijkt dat het aantal kinderen dat met een lege boterhammendoos naar school vertrekt, heel beperkt is. De onderzoekers stelden in totaal 3 gevallen op 1.051 vast (0,3 procent). Van alle onderzochte kinderen hadden er 899 (85,5 procent) een brooddoos bij. Van de overige leerlingen at de overgrote meerderheid (13 procent) een warme maaltijd op school. Een klein deel ging naar huis om te lunchen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden