Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2024, 10:05   #71
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Minder koopkracht voor degenen die het verdommen om te gaan werken.
De hangmatters moeten er gewoon uit.
Ik ben ook voor beperking van de werkloosheidsduur, maar 1 jaar lijkt mij toch kort.
Ik heb er gelukkig nooit gebruik van moeten maken, maar soms kan je pech hebben.
En, het is in een andere draad al aangehaald, het geeft ern verschuiving naar ‘langdurige zieken’.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20240508_92619242

Citaat:
Over de beperking van de werkloosheidsduur wordt al heel lang gesproken. België is nu met de onbeperkte duur een buitenbeentje: vrijwel overal eindigt de werkloosheidsuitkering na enkele jaren. Vier Vlaamse partijen hebben de beperking in hun programma opgenomen, maar in verschillende vormen. Hoe strenger de beperking wordt toegepast, hoe groter het bezuinigende effect op de staatsfinanciën. De N-VA legt de grens op 1 jaar, tenzij de betrokkene zich actief voorbereidt op een knelpuntberoep. Die aanpak is goed voor 2,5 miljard euro. Bij Vlaams Belang en de MR, die de grens op 2 jaar leggen maar wel enkele uitzonderingen mogelijk maken, levert de maatregel 1,4 ?* 1,5 miljard op. CD&V legt de grens op 3 jaar, en zelfs op 4 jaar als de betrokkene 20 jaar gewerkt heeft. De besparing: 1,6 miljard euro. Open VLD kiest ervoor alleen de nieuwe instromers een beperking in tijd op te leggen, waardoor het budgettair effect in tijd toeneemt en aan het eind van de legislatuur 757 miljoen bedraagt.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden