Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Hmmm.....dat is niet de lezing die ik er aan zou geven hoor...
Hongarije en Slovakije zijn echte "hubs" aan het worden aangaande de produktie van Chinese technologische goederen in de EU (ik denk speciaal aan de Lithium-batterij-technologie en aanverwante stuurelectronica,maar ook aan andere kleine items als...e-Bussen en zo)
Hierdoor kan er een "made in EU" sticker op en verwerft de Volksrepubliek zich verder vrije toegang tot een zeer strategische markt.Gezien de komplete onbekwaamheid van de "Europese" Industrie en vooral de wetenschappelijke wereld(bezig met sociologie en klimaatonderzoeken lijkt wel )is dat ook NODIG...Dit is ZEER belangrijk,het betreft miljarden euro's per jaar aan Chinese handel (de onderdelen ervan) en is beslist een bezoekje van de President van de Volksepubliek aan wat verder twee vrij kleine deeltjes van de EU zijn,waard....Hongarije en Slovakije zijn eigenlijk twee wasmachines waar Chinese goederen Europees worden....En dat kan hen niet kwalijk genomen worden.
In Frankrijk zal het "politieker" geweest zijn inderdaad......Het is ergens wel logisch dat het Instituut EU vertegenwoordigd was als het over meer geopolitieke affaires was....de gastheer kan doen aanschuiven wie hij maar wil natuurlijk,het is niet de gast die dat moet bepalen...
Niettemin meen ik de komplete afwezigheid van de "Pwesident of ze Joeropean Junion" te hebben mogen noteren .......Nochtans is President Xi een nogal belangrijk personage op deze Aardbol......
|
Hij is zo belangrijk dat hij in Europa vooral met dissidenten praat.
De gevolgen zal China merken , want Europa zal door de politiek van XI steeds meer achter de VS aangaan lopen.