Los bericht bekijken
Oud 18 april 2005, 19:12   #19
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Tijdens de laatste Ronde van Vlaanderen organiseerden de jongeren van B Plus voor de vierde keer een zéér geslaagde vlagactie. [size=4]Uiteraard is de Vlaamse Leeuw tijdens de Ronde op zijn plaats. Maar ook de Belgische vlag verdient het om hier aanwezig te zijn,[/size] zoals trouwens bij alle sportmanifestaties.

Daarom werden er door onze jongeren massaal Belgische vlaggetjes uitgedeeld, opdat de aanwezigen voor alle Belgen konden supporteren. Veel mensen aan wie een Belgische vlag gegeven werd, hadden al het bezoek gehad van onze vrienden van "Vlaanderen vlagt" en de "Vlaamse Volksbeweging" en waren al in ruime mate voorzien van vlaggetjes met daarop de Vlaamse Leeuw. Maar behoudens een enkele uitzondering, had niemand er een probleem mee om ook de Belgische vlag in handen te nemen. Integendeel, heel wat mensen kwamen spontaan om Belgische vlaggetjes vragen. Velen feliciteerden onze jongeren met hun actie en waren blij dat er tegengewicht kwam voor "Vlaanderen Vlagt".

Opnieuw is bewezen dat de Vlaamse supporter veelal uit onwetendheid een Vlaams vlaggetje aanvaardt uit handen van separatisten en dat dit hoegenaamd niet betekent dat zij tegen België zijn. B Plus roept iedereen dan ook op om in de toekomst mee te werken aan dit soort acties!!! Dikke proficiat voor onze jongeren!

FOTOVERSLAG: http://www.bplus.be/nl/acties/bplus_...050403_rvv.htm

Ik meen mij een discussie te herinneren van vorig jaar tijdens de Ronde van België waar de Belgicisten Vlaanderen Vlagt verweten dat ze daar niet thuis hoorden met de Vlaamse Leeuw. Tijdens de ronde van BELGIË mocht alleen met de Belgische vlag gezwaaid worden. De VL²'ers moesten zich beperken tot de Ronde van Vlaanderen! En nu doen jullie het zelf! Och, voor mij niet gelaten. Ik wens de VUB-bers veel actiebereidheid en veel stemmen, maar net niet genoeg om een zetel te behalen!