Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2024, 21:28   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ergerlijk vind ik die verhoging van de rouwbelasting.
Niet in het minst omdat superrijken die zo makkelijk kunnen ontwijken, en dus alles weer op de kop valt van de middenklasse.

Nu vermoed ik wel dat de andere partijen daar zeer makkelijk op gaan kunnen inhakken. Hopelijk krijgt dat voldoende aandacht, zodat dit gegeven tot bij voldoende kiezers zal kunnen komen.

Spitsbelasting is het viseren van mensen die geen alternatief hebben voor de uitoefening van hun job. Zal dus niet gelden voor de vele ambtenaren die in Brussel werken, net zoals vele werknemers in de hoofdzetels van zoveel verzekeringen, banken, grote bedrijven .. ook in Brussel.

Geld uittrekken voor gratis warme maaltijden op schooltjes ... ieder kind dat honger heeft, is er eentje teveel.
Maar iedere arbeider die honger heeft tijdens zijn werk ...
Iedere werkloze huismoeder die honger heeft overdag ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden