Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2024, 05:32   #859
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.180
Standaard

Er zijn "cyclussen" in het leven van een bedrijf...

Bij de meeste bedrijven duren die een kwart eeuw...
In casu,bedrijven sloten een kwart eeuw geleden de meeste produktiecapaciteit in hun thuislanden om dat dan elders,in de goedkoopste republiek op te zetten...

Nu vinden die bedrijven dat ze,om niet irrelevant te worden(hoe irrelevant kan iedereen op Amazon,eBay of Alieexpress in bijna gelijk welke produktcategorie zelf vaststellen) misschien toch beter weer aan "inshoring" doen..(wat niet meer zal lukken ,een ketting die 25 jaar geleden gebroken werd herstel je niet in een jaar....



En dan is er Tesla,met een CEO als E.Musk.

Verleden maand ontweide hij de Tesla Supercharger-afdeling...
Deze maand heeft hij daar een beetje spijt van en probeert om mensen zelfs terug aan te werven...
https://arstechnica.com/cars/2024/05...mid-new-plans/
.

jaja....korte beslissingketen


Anders,en met de kennispoole (Tesla heeft traditioneel al erg weinig onzinjobbers vermoed ik) die hij verleden maand buiten gezet heeft,riskeert Tesla irrelevant te worden in de eigen technologie...BINNEN HET JAAR zelfs..


Het blijft een "dick-move" door een "s*n-of-a-b*tch" CEO echter....Ik kan me voorstellen dat techniekers met strategische kennis zichzelf nu EXTREEM DUUR,en in ieder geval niet meer als "werknemer" terug beschikbaar gaan maken ..........sommige lesjes moet je maar één keer hebben hé....

jaja,Elon heeft TECHNICI en INGENIEURS buiten gezet.......een ZWARE fout die ik van hem niet verwacht had.......
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2024 om 05:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden