Discussie: Mededeling.
Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2024, 08:18   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
S.M.A.K.-directeur Van Cauteren in opspraak na klachten over toxisch leiderschap

Wat is dat toch in de cultuursector. De ene na de andere zaak komt er boven. Zou dat zijn omdat men er enkel blabla moet verkopen en belastinggeld zien te krijgen waardoor men elkaar van de troon probeert te stoten met het in opspraak brengen door beschuldigingen van toxisch leiderschap, aanranding, ... ?
Ik stel me ook altijd vragen bij dat 'toxisch leiderschap'...

Wat is dat precies? Vanaf wanneer is uwen baas gewoon 'ne moeilijke mens' en vanaf wanneer gaat het over 'toxisch leiderschap'?

Ik heb ook ooit voor bazen gewerkt waar maar amper mee samen te werken was maar dan bolde ik het gewoon ook snel weer af. Twee keer roepen en schelden en klaar. Ik ben geen hond. Maar ik heb er nooit aan gedacht die mensen aan te klagen ofzo.

In ieder geval: ik ben van mening dat mensen menswaardig behandeld moeten worden maar ik stel me toch vragen bij de heisa van tegenwoordig.

Ne moeilijke of onvriendelijke mens op de werkvloer zijn; is dat wettelijk verboden? Ik dacht het niet. Dus vraag ik me ook af wat zo'n mensen aangewreven wordt...

Ikzelf heb nogal een dik vel en zo'n dingen glijden dan ook snel van me af maar ik heb ook mensen gekend die werkelijk niets konden hebben. Zeg daar één keer iets tegen met een verheven stem en ze beginnen te bleiten.
Als zo'n mensen dan over toxisch leiderschap beginnen weet ik niet wat ik er van moet denken.

En dan kom ik nog uit een wat 'hardere' sector dan de cultuursector. Bouw en industrie. Daar gaat het er al snel stevig aan toe.

Toch raar allemaal.