Hoeveel keer hebben we dit nu al gezien?
Ik moet toegeven dat microsoft de overgang naar nieuwe Windos versies al zowat 25 jaar keurig en zonder "bloedvergieten" aanpakt....
Tot oktober 25 komen er nog beveiligingsupdates en,voortgaande op ervaringen met vorige episodes zal er nog wel een langere "grace"-periode volgen...
Wat W10 installaties in het bedrijfsleven betreft is nog niks medegedeeld...Bij vorige episodes werden typisch "verlengschema's" (tegen betaling uiteraard) bedacht .Maar dat is dan niet alleen een Microsoft kwestie maar ook met het bedrijf waar de betreffende installaties staan en de "business partner" die dat daar geinstalleerd heeft....Dat kan schelen van de een naar de ander...
Ik kan me echter voorstellen dat,vergeleken met vroegere episodes van update nu percentueel nog meer bedrijven al lang op W11 zitten .De aankoop van- en de boekhoudkunidge afschrijving van- PC's en laptops wordt gecoordineerd met de vermoede Windows cycli (ongeveer 4,max 5 jaar)."W11 ready" is al een paar jaar een overwegingspunt bij de aanschaf van materiaal voor het bedrijf ook....anders doen IT en aankoop hun werk niet....
ER zal ALTIJD een legacy zijn van toestellen die in specifieke technische installaties draaien.....dat is ALTIJD een interessante kwestie geweest en zal zo blijven......MAar dat zijn exact het soort toestellen die best NOOIT aan "het internet" hangen ,slechts enkele applicaties moeten draaien (beslist niet op het forum zitten bvb)en heel grondig omkaderd en bewaakt in een intranet draaien....
Laatst gewijzigd door kelt : 21 mei 2024 om 04:43.
|