Zoveel respect voor de +90 jarige Brusselse advocaat.
Zoveel respect voor de +90 jarige joodse Brusselse Franstalige advocaat .
Dit gaat niet alleen over de Palestijnen of Israël. Dit gaat over het verschil tussen hoop en vrede en wat nu steeds heerst, gif en haat in de maatschappij.
Deze joodse Brusselse Franstalige advocaat van + 90 jaar. Die zich neutraal opstelt en streeft naar vrede. Iets wat in deze tijd van gif en haat zeer uitzonderlijk is.
Hij trekt geen partij voor de Palestijnen en ook niet voor Israël. Hij stelt zich neutraal op. Ondanks dat hij de gruwel niet kan aanzien …. Hij respecteert de beslissing van Internationaal Strafhof (ICC).
Zijn ouders werden vermoord door de nazi. Hijzelf op de dode trein gezet waar hij naar eigen zeggen wonderbaarlijk uit kon ontsnappen.
En toch stelt hij zonder haat te spuwen dat hij streeft naar vrede. Dat hij neutraal kan blijven en streeft naar opbouwende dialoog om die vrede te bereiken.
Wat een verademing dat deze joodse Brusselse Franstalige advocaat van + 90 jaar zich de moeite nam om van een “papier” zoals hij zei, zijn gedachtegang in het Nederlands voor te lezen.
Iets wat veel Franstaligen zeer waarschijnlijk nooit doen, ons en onze taal respecteren.
Wat een contrast is de houding van die +90 jarige Man die zich schikt naar beslissing genomen door Internationaal Strafhof (ICC). Die zich daarom neutraal opstelt ten aanzien van zelfs gruwelijke toestanden bij Palestijnen en Israël problematiek.
Wat een contrast met de opgejutte rotverwende jongeren die schreeuwend en gemaskerd als gangsters en terroristen universiteit bezetten zonder dialoog met eenzijdig denken eisen dat moet, moet, moet … wat ze waarschijnlijk ook zo bij hen thuis doen als ze hun zin niet krijgen.
Wat een contrast met de partij “groen” en Ecolo die de partij VB constant als extreem rechts = nazistisch racistisch beschuldigen in pers en TV.
Ondanks uitspraak van de rechtbank dat dit niet zo is. Partij groen en anderen dus de uitspraak van de rechtbank negeren.
Om gif en haat te zaaien in onze maatschappij en onze levenssfeer verzieken.
De partij “groen” stelde zelf als partij VB grote meerderheid haalde bij de volgende verkiezing dat ze zouden weigeren te praten of onderhandelen met de partij VB met verwijzing naar voor de perceptie een extreem rechts = nazistisch racistisch gebeuren.
De partij “groen” en anderen doen dus juist hetzelfde als Poetin die Oekraïne en gans de bevolking als nazistisch beschuldigt.
De partij “groen” en anderen insinueert dus dat iedereen die op de partij VB kiest een nazi is.
In 2007 was "Sale flamand" het nieuwste mode scheldwoord op school in Wallonië.
Scheldwoord "Sale flamand" dat door de Franstaligen algemeen gebruikstaal was zelfs tot in Belgisch Congo indertijd.
Zelfs tot in de Franstalige regio Québec in Canada ooit gebruikt werd.
Worden wij met zen allen die leven op Vlaamse boden na de verkiezing als de partij VB zeer veel voorkeurs stemmen halen dan met zen allen voor gans de wereld in pers en op TV als nazi bestempeld via en door “Groen” en alle ander verliezers hun constante haat preken?
Daarom schreef ik al elders dat de Partij VB naar de rechtbank moet stappen als men het steeds weer heeft over extreem rechts = nazi om alle mensen die leven op Vlaamse bodem te beschermen tegen gif en haatdragende taal tegen mensen die leven op Vlaamse bodem.
Zodat wij wereldwijd niet bestempeld zouden worden als Nazi zoals ze ooit deden in Franstalige landen met het scheld woord "Sale flamand"
Daarom zoveel respect dat een + 90 jarige aantoont hoe het denken vroeger was waardoor wij met z'n allen erop vooruit gingen. de gif en haat spuwers toen in de minderheid waren.
Waardoor wij na WOII kunnen leven hebben zoals wij leven. Ten gevolge van opbouwende dialoog en streven naar vrede.
Terwijl nu iedereen tegen elkaar opgejut wordt, alles moeten, moeten, moeten is en er geen dialoog meer mogelijk is.
Er wordt vrede geëist, enz.
Maar wel altijd eenzijdig geëist dat een ander het MOET opgelost en betaald.
Kan alleen maar zeggen hoeveel respect ik voelde voor de 90 jarige Franstalige joodse Brusselse advocaat. Die instaat was, na alles wat hij meemaakte zich nog steeds neutraal op te stellen zonder haat en vrees, streefde naar opbouwende dialoog zich houdend aan de wet en de regels in zijn streven naar vrede.
De beeldvorming van de brief die +90 jarige Franstalige joodse Brusselse advocaat respectvol in het Nederlands voorleest bij de Nederlandstalige VRT voor mensen die leven op Vlaamse bodem (wat sommige Franstalige politici, ministers zelfs niet doen, die dat respect voor ons niet hebben)
Deze reportage >>> zou meer dan +1000 keer uitgezonden "moeten" kunnen worden op alle sociale media als tegengewicht van alle bagger met gif en haat dat daar circuleert en onze jeugd compleet verziekt.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 mei 2024 om 07:26.
|