Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ja, maar zolang ze de kans krijgen siroop te blijven smeren zonder ooit iets te moeten bewijzen gaan we er heel ons leven mee blijven zitten.
En het verzuurd heel de samenleving.
Ieder mens heeft zijn eigen punten waar hij belang aan hecht.
Uit overtuiging zou ik dat nooit doen nee. Maar ik denk dat hun aanwezigheid langs de zijlijn de maatschappij stilaan te erg begint te verzuren en dat is de reden dat ik ze eigenlijk wel eens van de zijlijn weg zou willen.
Wees nu eens eerlijk. Hun beloftes. Dat is toch waanzin? Geen armoede meer, hogere pensioenen, meer openbaar vervoer, meer politie, meer plaatsen in gevangenissen, geen wachtlijsten in de zorg, betaalbaar wonen, betaalbare energie, minder kosten voor de automobilist,... en dat allemaal in combinatie met lagere belastingen.
Het is alsof je aan een vijfjarige vraagt hoe hij de wereld zou willen verbeteren.
Het verwondert me dat 'geen oorlog meer in de wereld' niet in hun programma staat.
De PVDA verlamt de Belgische politiek niet al jaren. Dat is dus een andere zaak.
|
PVDA heeft altijd iets gedaan, of ze nu in de regering zat of niet. Mensen kunnen gratis naar de dokter. Enfin, ze betalen 1 keer een symbolische euro als ik me niet vegis.
VB kan ook zulke initiatieven nemen, maar doet niets voor de burger. N I E T S. Ja ze organiseren wel eens feestjes enzo, maar echt iets teruggeven zoals de PVDA dat doet met geneeskunde voor het volk is er niet.
Dan mogen we oordelen over de kwaliteit en over het feit dat dit niet perfect draait, het feit dat ze gratis zorg voorzien: spreekt boekdelen!
Ge moet mensen die repressief langs de zijlijn staan roepen, geen platform geven om in uw leven te komen snollen he. Zeker niet als ze al onnozel doen over iets als een jointje. Denk toch 2x na aub.
VB en PVDA zijn beide onrealistisch, maar de ene voert daad bij woord en de andere gebruikt zijn slachtoffers om er propaganda mee te voeren.