Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Ik geef je even mee dat elk fiatstelsel (euro.. dollar..) uit de menselijke geschiedenis gefaald heeft. Valuta die niet gekoppeld zijn aan edelmetalen (vroeger konden er nooit meer dollars zijn dan dat er goud voorradig was) zullen altijd eindigen in een crash met hyperinflatie.
Het huidige monetaire stelsel is gebaseerd op almaar verder escalerende schulden, die een steeds groter wordend percentage van het BBP innemen. Het huidige stelsel zal gegarandeerd binnen 5 jaar falen. Banken zullen failliet gaan zoals in 1929 bij The Great Depression in de USA.
De vraag is wat er met al onze tastbare assets gaat gebeuren wanneer dat hele stelsel overkop gaat. Ik denk dat de staat dan gewoonweg alles privatiseert. Een mooi woord voor stelen.
Het is daarom dat ik zo'n voorstander ben van crypto. Dat is voor de staat veel moeilijker om aan te slaan. Milton Friedman, nobelprijswinnaar voor economie, heeft trouwens in de jaren 90 al voorspeld dat er een vorm van E-cash zou komen waardoor het voor de overheid veel moeilijker wordt om te stelen van de mensen. Eigenlijk voorspelde hij de komst van bitcoin, toen al
Milton Friedman predicts bitcoin in 1999
Maar vastgoed is gedoemd om gestolen te worden. Zowel volgens hem als volgens mij.
|
Waarom altijd die promo-talk voor crypto erbij sleuren? Te hoog ingekocht en op zoek naar wat sukkels om de koers hoger te drijven?