Discussie: De Korte Pijn Stem
Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2024, 11:40   #78
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mijn mening:

Zowel Wallonië als Vlaanderen zouden veel beter functioneren indien het land zou splitsen.
Voor mij hoeft dat niet.

Citaat:
We moeten er niet flauw over doen, het zijn twee verschillende volkeren met totaal verschillende mentaliteit.
Een aanzienlijk deel van mijn familie is geboren in en woont in Wallonië. Buiten het feit dat zij Frans praten zijn die verder echt helemaal niet zo compleet anders dan wij hoor.
Men wil dat altijd laten geloven maar daar ga ik al lang niet meer in mee.

Citaat:
De 'Belgische wetgeving' werkt voor Vlaanderen maar niet voor Wallonië.
Dan moet de Belgische wetgeving aangepast worden. Er zijn zoveel landen waar er meerdere talen en/of bevolkingsgroepen zijn. Die staan toch ook niet allemaal op splitsen?

Citaat:
Indien Wallonië na splitsing toenadering zoekt tot Frankrijk en onder Franse wetgeving zou vallen zie ik niet in waarom Wallonië het slechter zou doen dan andere Franse departementen en/of Frankrijk in zijn geheel.
Als dat onder Frankrijk kan, kan dat vast ook onder België.

Citaat:
Vlaanderen kan zijn eigen boontjes doppen.
Dat gaat pas duidelijk worden als het er ooit van komt eh? Tot dan toe is het niet meer dan een voorspelling.

Citaat:
Indien niet kan Vlaanderen toenadering zoeken naar Nederland en een Nederlands provincie worden.
De nachtmerrie!!

En hierboven had je het nog over hoe 'verschillende' gemeenschappen niet samen kunnen leven in één land.
Maar je zou de Vlamingen en de Nederlanders wel zo samen willen brengen?

Ik denk dat ik in deze redelijk goed geplaatst ben om te stellen dat wij Vlamingen minstens even hard verschillen van de Nederlanders (waar ik vlakbij woon) dan van de Walen (waar ik een heel deel familie heb wonen).

Nee, als ik Nederlander moet worden verhuis ik wel naar Wallonië. Of, tegen die tijd, naar een Waalse provincie in Frankrijk.