Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2024, 12:22   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als je op de Champs Elysees op een terras gaat zitten weet je natuurlijk dat je daar geen pint voor 3 euro gaat krijgen. Tenzij het de eerste keer is dat je buiten België komt. Maar dat is, zoals gezegd, in vele steden. En niet enkel binnen Europa. Ik betaalde in NY ook ooit €12 voor een Stella.

Overigens: wat voor beeld heeft de bediening van je als je ergens binnenkomt en het eerste wat ze je zeggen is dat het er niet goedkoop is?

En tenslotte: het Hard Rock Café in Parijs zit op de Boulevard Montmartre. Da's minstens een half uurtje wandelen naar de Champs Elysees.
[edit] als ik het goed heb was er ooit wel een winkel van HRC, maar geen café [/edit]

En ja, HRC is veel te duur voor wat je krijgt. Ik spring er altijd gewoon even binnen omdat ik altijd een glas meebreng van de steden waar ik geweest ben en waar een HRC was. Heb er ondertussen 28. Leuker om bij te houden dan de alomtegenwoordige t-shirts.
Maar 't gaat niet blijven duren volgens mij. Het concept is verouderd en ze evolueren niet mee. Vooral in Amerika sluit de ene na de andere. Denver, Dallas, Cleveland, Houston, Detroit, Anchorage,...allemaal dicht. Hier ook; Antwerpen, Lyon, Nice, Marseille, Birmingham, Helsinki,...
't Loopt op zijn eind.
Op de San Marco betaal je bvb een vast bedrag, voor de muziek, dan heb je nog geen drup gedronken, dat wijzen ze je eventjes subtiel aan, om achteraf geen misverstanden te krijgen. Ge kunt daar trouwens ook beter gewoon ineens in de cocktails vliegen want een waterke is bijna even duur, allee ja daar moet je het niet voor laten.

Overigens met dat beeld moet je voorzichtig zijn, het zal niet de eerste keer zijn dat er een als toerist verkleede Arabier of Aziaat uit een van de peperdure design merkenwinkels buiten stapt met tassen vol spullen.

Bij de meeste van die winkels weten ze dat ook en doen ze even keurig en vriendelijk de deur open of je nu heel duur gekleed binnen stapt, of bij wijze van spreken juist van uwen akker komt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden