Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2024, 15:56   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Natuurlijk wel.
Waar haalt u het dat het VB van de N-VA niet in een coalitie mag gaan?
Uit de mond van De Wever.

Citaat:
Bart De Wever (N-VA) formeel: "Of ik een regering ga vormen met Vlaams Belang? NEEN"

N-VA gaat niet in een regering stappen met Vlaams Belang. Dat zegt voorzitter Bart De Wever in het VRT 1-programma 'Eerste keus'.
"Als je mij de vraag stelt of ik mij verwant voel met die partij en er een regering mee zou vormen? Dan is het antwoord carrément neen." Het is de eerste keer dat de N-VA-voorzitter zo duidelijk is over een mogelijke samenwerking met het Vlaams Belang.

"Stel dat Vlaams Belang de grootste partij wordt, gaan jullie dan in een regering samen met Vlaams Belang?" Bart De Wever kreeg de vraag opnieuw tijdens de opnames van het VRT 1-programma 'Eerste keus'.

Voor een groep leerlingen van een Hasseltse middelbare school antwoordde De Wever voor het eerst ondubbelzinnig op die heikele vraag: "Mijn antwoord is NEEN."

Bart De Wever (N-VA) formeel:[b] "Of ik een regering ga vormen met Vlaams Belang? NEEN"

(Als afsluiter dit)

[b]Staat het nu vast dat N-VA en Vlaams Belang geen Vlaamse regering zullen vormen?

"De vraag blijft natuurlijk wat de verkiezingsuitslag zal zijn. Die kan in die mate uitgesproken zijn dat Vlaams Belang volgens sommigen dan toch niet te negeren valt. In dat geval zal de discussie binnen de partij toch weer oplaaien, denk ik."
[/B
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...gen-eerste-ke/

De discussie binnen de N-VA hoeft niet meer op te laaien. Ze IS al opgelaaid. En het is NIET de partij die over het "heikele onderwerp" zal beslissen, maar De Wever.

Van een "democraat" type De Wever kan je moeilijk anders verwachten dan dat hij de grootste Vlaamse partij aan de kant schuift. De N-VA heeft niets te koekeloeren in de beslissingen van haar Grote Leider. De Wever IS de N-VA.

Joëlle Milquet van de CDH was de Franstalige madam NON.
De Wever is de "Vlaamse" meneer NEEN.

Van de mening van reserve-en andere N-VA-spelers trekt De Wever zich geen fluit aan. Robert Tondeleir weet dat uit ervaring. En dat ging maar over een charter voor Vlaams-nationale eenheid.

Als De Wever zich inbeeldt dat hij de VLAAMSE geschiedenisboeken in zal gaan als DE grote Vlaamse leider vergist hij zich.

Daar zal de pretentieuze blauwe stekkertrekker en dweil van Vivaldi niet in slagen, en De Wever evenmin.

Niet plooien, Reservespeler!

Nog even dit: De Wever hoeft het niet eens te zijn met de grootste partij, maar in ALLE democratiën die naam waard, heeft de bevolking het voor het zeggen.

Citaat:
Democratie (van het Grieks ?????/dèmos, "volk" en ???????/kratein, "heersen", dus letterlijk "volksheerschappij") is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.
In België wordt dat "probleem" opgelost door alle looserspartijtjes in een lege doos te stoppen. En De Wever draagt daar zijn steentje aan bij.
We weten ondertussen welk resultaat dat oplevert.
52 % belastingen op arbeid (zonder al de andere belastingen)
En 500 miljard staatsschuld.

Go go go, Grote Leider!