27 mei 2024, 17:41
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde
Dat klopt.
De Wever spreekt zichzelf voortdurend tegen.
Het is vreemd dat zijn antwoord om al dan niet samen te werken met VB voor een groep tieners zoveel meer aandacht kreeg dan onderstaande vraag.
Bij de tieners vond ik het antwoord minder duidelijk dan dit hier.
Op het einde van het duel met De Croo in VTM Nieuws, kregen beide heren een aantal vragen, waar ze met ja of neen moesten op antwoorden.
Een van de vragen was (ik citeer letterlijk): "Meneer De Wever, wacht u op de vorming van een federale regering om een Vlaamse regering te vormen?"
Het antwoord was "neen". (er kwam geen enkele nuancering, er werd geen "als" of "mits" aan toegevoegd).
Dus daarmee schuift hij zijn eerdere strategie helemaal weer aan de kant.
Als hij niet wacht om de Vlaamse te vormen, dan weet je dat nadien een andere regering maken op Vlaams niveau toch wel heel moeilijk en onwaarschijnlijk is.
Mijn indruk is dan ook dat de N-VA gewoon mist wil spuien.
Ze laten een BDW zeggen dat hij nooit met VB zal regeren, een Jan Jambon zei dan eerder dat het een partij was zoals alle anderen.
BDW ging dan de andere partijen chanteren federaal door te dreigen met VB een Vlaamse regering te vormen, dat wordt nu weer ontkend.
De strategie lijkt mij een tjevenstrategie, hij zegt nu eens van wel, dan eens van niet, in de hoop dat voor- en tegenstanders niet de beide versies gehoord hebben, of dat beiden denken dat het uiteindelijk wel in hun voordeel zal uitdraaien.
|
Zo werkt het inderdaad. 
|
|
|
|