Discussie: Vlaamse kieskring?
Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2024, 20:19   #51
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik wek die schijn niet. Ik ben daar rotsvast van overtuigd. En zelfs nog meer als ik dat artikel leest waaruit u iets plukte maar geen bronvermelding durfde geven. De elementen die aangegeven worden om de score naar beneden te trekken, hebben immers niets te maken met de staatsinstellingen en de daar aanwezige hefbomen om als burger je stem te laten horen. Het gaat net om iets helemaal anders. Zoals ik eerder al schreef, zou België op dat punt plotseling een democratischer land zijn, net omdat de participatiegraad heel door de opkomstplicht heel hoog is. Of hoe hier echt wel een arbitrair en weinig relevant criterium wordt ingebracht.
Waarom zou ik geen bronvermelding durven geven. Ik geef meestal de bronvermelding. Maar de dag van vandaag, moet men niet altijd meer referentie of bronvermelding geven. Door de mogelijkheid van de PC en zoekmachines nu (die bij iedereen vrij goed en zeer snel zijn) kan men onmiddellijk een artikel terugvinden. In een minimum van tijd kan men checken zoals u het artikel ook vrij vlug gevonden hebt. Bronvermelding wordt meer en meer iets van 'de oude tijd'. Als men copy + past en men goochelt heeft men onmiddellijk de tekst van het citaat en de context.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 mei 2024 om 20:20.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden